Dviračių tipai

2018 balandžio 04 d.

Miesto ir turistiniai dviračiai

Tai – patogiam kasdieniam važinėjimui skirti dviračiai. Pagrindinis skiriamasis klasikinio miesto dviračio bruožas – ant jo sėdima tiesiai. Rėmo konstrukcija patogi, pats dviratis gana sunkus. Miesto dviračiai paprastai komplektuojami kartu su visomis apsaugos priemonėmis: purvasargiais, atšvaitais, žibintais, bagažine, grandinės apsaugomis, prie jų patogu tvirtinti krepšius daiktams susidėti. Prie klasikinių miesto dviračių priskiriami ir šiuo metu itin populiarūs vienos pavaros dviračiai, taip pat – sulankstomi dviračiai su mažais ratais.

Turistiniai dviračiai, kaip ir miesto, labiausiai pritaikyti važinėti tvirta kelio danga. Dėl pakankamai ilgo korpuso jie yra stabilesni, tačiau mažiau manevringi. Pritaikyti vežti didesnius krepšius.

Kalnų dviračiai (MTB)

Šie dviračiai – platesnėmis, grublėtomis padangomis, tvirtais ratlankiais, storais, tvirtais rėmais, todėl idealiai tinka važiuoti bekele, nelygiais miško keliukais. Paprastai po kalnų dviračio sėdyne montuojami amortizatoriai, suteikiantys dviratininkui stabilumo važiuojant nelygiu gruntu. Šių dviračių vairas gana žemas, todėl sėdima palinkus į priekį.

Hibridiniai (kroso) dviračiai

Puikiai tinka ir į darbą, ir ilgesnėms kelionėms plentu ar bekele. Jų ratai pakankamai dideli – 28 colių, padangos kur kas siauresnės nei kalnų dviračių. Daugiau važinėjantiems lygia kelio danga, patariama rinktis modelį su standžia priekine šake – minti bus lengviau. Amortizuojanti priekinė šakė suteiks galimybę patogiai važiuoti duobėta kelio danga, miško keliukais. Hibridiniai dviračiai, kaip ir miesto, gali būti komplektuojami su grandinės apsaugomis, purvasargiais, bagažine.

Plento dviračiai

Tokie dviračiai skirti treniruotėms, greitam važiavimui plentu. Šių dviračių rėmai labai lengvi ir tvirti, padangos siauros. Vairas – išriestas, tai suteikia galimybę dviratininkui važiuoti itin aerodinamiškoje sėdėsenoje. Pavaros integruotos į stabdžių rankenėles. Mažinant dviračio svorį, jis komplektuojamas be apsaugų, purvasargių, žibintų.

BMX dviračiai

Jiems būdingas mažas tvirtas rėmas, labai platūs ratai, išriestas į viršų vairas . Kai kurie modeliai neturi balnelio, vairuotojas dviratį valdo stovėdamas ant pedalų. Skirti atlikti akrobatinius triukus, važiuoti per rampas, tiltelius, nuvirtusius medžius ir pan. Dėl ypatingos vairo kolonėlės konstrukcijos priekinis ratas gali apsisukti 360 laipsnių.