Rinkitės dviratį pagal tai, kur ketinate važinėti

2016 kovo 29 d.

„Universalių patarimų, kaip išsirinkti dviratį, nepakanka. Kiekvienam žmogui dviratį reikėtų pritaikyti individualiai“, -- paklaustas, kaip išsirinkti dviratį, sako Gintautas Umaras, pasaulio ir olimpinis čempionas, besisukantis tarp klientų dviračiais prekiaujančio tinklo „Umarai“ parduotuvėse.

Jo teigimu, vartotojai veltui gaišta laiką, mėgindami patys pasirinkimo kriterijų ieškoti internete. Dviračius išmanantis sportuojantis pardavėjas yra tai, nuo ko reikėtų pradėti sau tinkamo dviračio paieškas.

„Turbūt geriausia vieta pasitarti“ – būtent tokį kredo prieš kelis dešimtmečius atidarydami savo pirmąją parduotuvę Vilniuje paskelbė broliai Gintautas ir Mindaugas Umarai.

Pokalbį su klientu G.Umaras visuomet pradeda nuo klausimų apie važiavimo patirtį ir aiškinasi, kur žmogus dviračiu važinėja ar ketina važinėti. Jei gyvenate miesto centre ar Senamiestyje ir ketinate dviračiu važinėti į darbą, parduotuvę, kavinę ar parką, jums reikėtų miesto, hibrido, kroso, ar komforto dviračio. Jei miesto pakraštyje ar užmiestyje, tarp miškų, pievų, žvyrkelių – tikras kalnų ar kroso dviratis jums atvers daug neatrastų kraštovaizdžių. Dar viena puiki galimybė – pasinaudoti renovuotais plentais, kur maža transporto, ir pasiekti tolimesnes apylinkes treniruojantis plentiniu, hibrido, ar fitneso dviračiu.

„Rinkdamiesi dviratį, rinkitės paskirtį – nereikia pirkti džipo važinėti po Senamiestį“, – sako olimpinis čempionas.

Komfortiškas, plačiu minkštu balneliu dviratis tiks nuvažiuoti į parką, turgų ar iki užeigėlės Senamiestyje, ar riedėti kurortų takais. Komforto dviratis tiktų važiuoti ir iki darbo.

Visgi, jei gyvenate mieste ir dviračiu važinėsite į darbą nuolat, juolab didesnį atstumą, rinkitės lengvai riedantį, miesto hibridą siaurais 28 colių skersmens ratais, su purvasaugiais arba be jų. Hibridiniai dviračiai yra skirti važinėti didesnius nuotolius mieste, dviračių takais, tačiau miško takeliuose jis gali ir nepatikti.

Tuomet geriau tiktų kroso dviračiai 28 colių ratais, su priekiniu amortizatoriumi. Toks dviratis labiau tiks tiems, kurie nori lengvai, ne per daug intensyviai važinėti tiek miške, tiek ir mieste, dviračių takais, asfaltu. Tai bene universaliausias sprendimas: dviratis pakankamai gerai riedės geru keliu, dviračių takais, o sykiu smagiai važiuosite ir sudėtingesniais takais.

Jei norėtumėte aktyviai sportuoti gamtoje, važinėti miško takais, tvirtas kroso dviratis irgi puikiai tiks, tik komplektaciją derėtų rinktis aukštesnės klasės, ilgaamžiškesnę.

O tie, kurie mėgsta maršrutus sudėtingo reljefo, prastais, gal netgi klampiais keliukais, turėtų rinktis kalnų dviratį. Kalnų dviratis yra puikus pirkinys rudenį ir pavasarį, netgi žiemą. Kai keliuose slidu, su juo galima saugiai pasportuoti lietuviškos žiemos neužsnigtais takais.

Anot G. Umaro, kažkada dėl savo universalumo tai buvo labiausiai perkamas dviratis, kuriuo galima važiuoti bet kur. Tačiau, renkantis dviratį, svarbiausiu pasirinkimo kriterijumi turėtų būti ne universalumas, o individualūs žmogaus poreikiai.  

Pažengusiems mėgėjams, kurie nori treniruotis važiuodami keliu, skirti plento dviračiai. Dar prieš kelis metus G. Umaras savo klientams nedrįsdavo rekomenduoti važiavimo plentu. Tačiau dabar, jo teigimu, Lietuvoje iš esmės yra pasikeitusi vairavimo kultūra, o plentai aplink Vilnių, Klaipėdą, Palangą, Druskininkus yra puikiai sutvarkyti ir pustuščiai.

Šaltinis www.delfi.lt.